unfold_more

Boulderen is enorm in trek, Sportivity groeit mee met de klimsport.

Nike
Gepubliceerd 7 februari – Geschreven door Nike

Boulderen is enorm in trek, het is een populaire sport die steeds meer mensen aantrekt. Boulderen is de trend in 2024 en nieuw te zien tijdens de Olympische spelen bij het onderdeel Boulder & Lead combined. Boulderen is een uitdagende, sportieve en vooral ook sociale activiteit die goed is voor lichaam en geest.

Als boulderhal is het zaak leden een geweldige en veilige ervaring te bieden, maar ook het bedrijf succesvol runnen. In deze blog bespreken we hoe Sportivity meegroeit met de klimsport.

Groei

Boulderhallen beginnen pas in de laatste 15 jaar te ontstaan, met een exponentiele groei in 2023 en 2024. Inmiddels heeft elke middelgrote stad een boulderhal, de grote steden soms zelfs meerdere. Tienduizenden Nederlanders doen aan boulderen, en het is zeker geen hype. Boulderen wordt alleen maar groter en groter.

Dit heeft betekend dat Sportivity in de afgelopen jaren is meegegroeid met deze trend en een aantal unieke oplossingen biedt voor de klimsector.

Unieke oplossing

Sportivity heeft een aantal unieke aanpassingen doorgevoerd om het systeem naadloos te laten aansluiten op boulderhallen. Dankzij bijvoorbeeld feedback van de aangesloten boulderhallen is een systeem ontstaan wat geavanceerde ledenanalyses, naadloze toegangscontrole en contactloze registratie voor veiligheid biedt.

Zodra bezoekers nog niet bekend kunnen deze zelf digitaal registreren. Bij de Bij de registratie wordt gevraagd naar contactgegevens en een digitaal akkoord op de Algemene Voorwaarden, welke worden opgeslagen in het systeem. Hiermee wordt gewaarborgd dat iedereen in de hal bekend is met de voorwaarden en veiligheidsvoorschriften en deze heeft gezien en geaccordeerd. Belangrijk voor de ervaring van de leden maar ook voor de verzekering en waarborging van de veiligheid binnen de accommodatie.

Met de Sportivity app is een digitale omgeving gecreëerd waarin leden zelf abonnementen kunnen beheren, facturen inzien en betalen, reserveringen boeken en de bezoekersmonitor kunnen opvragen voor de juiste timing van hun bezoek. De app neemt reduceert het aantal administratieve handelingen en geeft de leden controle over de eigen data en gewenste diensten.

Digitaal beheer

Met de integratie van Sportivity’s gebruiksvriendelijke digitale kassasysteem en financieel beheersoftware, is het mogelijk efficiëntie en klanttevredenheid te verhogen. Het kassasysteem heeft opties voor het openen van rekeningen, betalen met saldo maar ook betalen via de QR-code op de kassabon en het mailen van kassabonnen naar de bezoekers. Onderdelen aangepast op de doelgroep maar ook manieren om omzet te verhogen.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Plan een demo van Sportivity.